Nové vozy

Předváděcí vozy

Ojeté vozy

Nové Audi A8 vol. 1: elektrifikovaný pohon poprvé v sériové výbavě


Vlajková loď Audi bude mít světovou premiéru za měsíc na Audi Summit v Barceloně. Už teď však víme, že jako první model ingolstadtské automobilky bude mít elektrifikovaný pohon v sériové výbavě. Budoucí majitelé se tak mohou těšit na vynikající kultivovanost běhu a ještě vyšší výkony při nižší spotřebě paliva.

img

Základem hybridního systému (tzv. mild hybrid) je elektrická síť s napětím 48 V, která je v tomto případě rovněž hlavní elektrickou sítí. Hybridní pohon se skládá ze dvou hlavních komponentů – generátoru a lithium-iontových akumulátorů. Generátor BAS (Belt Alternator Starter) je chlazený kapalinou, poháněný řemenem a představuje doplněk konvenčního pastorkového startéru. Ten je v novém modelu využíván jen ke spuštění studeného motoru. Akumulátory, jež jsou uloženy v zavazadlovém prostoru, disponují kapacitou 10 A.h a slouží hybridnímu systému jako zásobník energie.

Nové poháněcí ústrojí ocení řidiči v běžných dopravních situacích. Každý to zná, přibližujete se k červenému semaforu nebo přijíždíte ke kruhovému objezdu, když se náhle barva semaforu změní na zelenou, resp. se kruhový objezd uvolní. Díky generátoru s funkcí startéru BAS stačí uvolnit brzdový pedál a vůz bez prodlevy zrychlí. Po dlouhém stání při požadavku intenzivního chlazení interiéru dojde ke komfortnímu spuštění motoru. Novinkou u modelu A8 je předvídavé komfortní spuštění motoru, při kterém dojde ke spuštění motoru už při sešlápnutém pedálu brzdy, pokud dojde jednotka k závěru, že řidič bude spontánně následovat dopravní kolonu. Na základě údajů z průběhu trasy a ze síťově propojených senzorů se systém rozhoduje, zda pojede setrvačností nebo přejde do režimu rekuperace kinetické energie. Vůz se může setrvačnou jízdou pohybovat po dobu až 40 sekund, a to rychlostí od 55 do 160 km/h. A nakonec to, co zajímá asi každého řidiče. Částečně hybridní pohon snižuje spotřebu paliva v reálném provozu až o 0,7 litru na 100 kilometrů.  

 


Zpět do archivu