Nové vozy

Předváděcí vozy

Ojeté vozy

  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image

Nové Audi A8 vol. 2: aktivní podvozek zárukou variability


Ať už upřednostňujete komfortní nebo sportovní styl jízdy, přijdete si u nového modelu Audi A8 na své. Díky nově koncipovanému aktivnímu podvozku lze během okamžiku vyměnit limuzínu za sportovní vůz. Audi A8 tak nabízí jedinečnou variabilitu jízdních vlastností.

img

Aktivní podvozek představuje zcela aktivní systém odpružení s elektromechanickým ovládáním. Jeho použití umožňuje hlavní elektrická síť poprvé s napětím 48 V. Ke každému kolu je přiřazen jeden elektromotor, a tak se odpružení a tlumení každého kola přizpůsobuje individuálně. Součástí sstému je také převodka, která prostřednictvím spokojící tyče působí na odpružení točivým momentem až 1100 N.m.

S použitím dat z přední kamery Audi A8 s předstihem rozpozná nerovnosti vozovky, podle kterých upraví nastavení aktivního podvozku pro co největší pohlcení rázů, způsobených přejezdem nerovnosti. To vše zvládne řídící jednotka EFP (Elektronische Fahrwerkplattform) za několik milisekund. Dále aktivní podvozek řidiči ocení při průjezdu zatáčkou, brzdění nebo zrychlování, kdy cíleně minimalizuje naklánění karoserie. Výsledkem je podmanivá jízda s mimořádnou ovladatelností a jízdní dynamikou. Neustálý rozpor mezi agilitou a stabilitou vyřešili v Audi novou kombinací dynamického řízení a řízení zadních kol, ze které vzniklo dynamické řízení všech kol. Citlivost řízení lze nastavit od komfortního nastavení až po intenzivní zpětnou vazbu. Společně s bezpečnostním systémem Audi pre sense 360 zlepšil aktivní podvozek rovněž pasivní bezpečnost. Systém používá síťově propojené senzory propojené s centrální řídící jednotkou asistenčních systémů k rozpoznávání rizika kolize s překážkami v okolí vozidla. Například při bočním nárazu rychlostí více než 25 km/h se akční cleny podvozku karoserie zvednou až o 80 milimetrů, díky čemuž největší část nárazových sil působí na nejvíce odolné části vozu. 


Zpět do archivu