Nové vozy

Předváděcí vozy

Ojeté vozy

Barcelona hostila světovou premiéru Audi A8


V katalánském hlavním městě se včera světu poprvé představilo nové Audi A8 – vlajková loď značky a symbol budoucnosti luxusu. Čtvrtá generace modelu je první sériově vyráběný automobil na světě s vysokou mírou automatizace jízdy. Nová Audi A8 zcela naplňuje slogan automobilky „Náskok díky technice“. Předprodej by měl být zahájen koncem léta, takže si nyní můžeme alespoň přiblížit různé technické inovace a stylové design modelu Audi A8.

img

Stylový a luxusní design

Nový designerský styl se odráží v novém Audi A8 jak v exteriéru, tak interiéru. Karoserie symbolizuje svými ladnými tvary sportovní eleganci, vysokou kvalitu a progresivní charakter. Spolu s širokou, vzpřímenou maskou chladiče Singleframe je model jednoduše nepřehlédnutelný, a to i v noci, kdy na tom mají svůj podíl nápadné světlomety HD Matrix LED s laserovými světlomety a kombinace světelného pásu LED a zadních světlometů s technikou OLED. Pomocí světlometů se vůz s řidiče vítá a loučí prostřednictvím jedinečných světelných animací.   

Uvnitř auta pak na řidiče a cestující čeká velkorysý prostor, který v kombinaci se stylovým interiérem připomíná luxusní salonek. Nejkomfortněji se bude cítit cestující na pravém zadním sedadle v modelu A8 L, které může být na přání nahrazeno relaxačním sedadlem. V tomto případě si pak může cestující dopřávat masáže chodidel opřených o zadní stěnu sedadla spolujezdce. Zážitek završují nové komfortní opěrky hlavy. V zadní středové loketní opěrce je navíc k dispozici zařízení Rear Seat Remote s displejem OLED ve velikosti chytrého telefonu.  

Náskok díky technice

Interiér se vyznačuje minimalistickým designem a přehledným uspořádáním. Přístrojová deska nemá téměř žádná tlačítka a spínače, díky čemuž před spuštěním téměř neviditelně splývá s leskle černým rámečkem. Jejím ústředním prvkem je 10,1“ dotykový displej, který se spustí současně s otevřením dveří. Informační a zábavní systém je ovládán dotyky prstů. Vedle toho je na konzole středového tunelu druhý dotykový displej, pomocí kterého se ovládá klimatizace a další komfortní funkce. S novým systém MMI touch response lze bezpečně pracovat i za jízdy díky kombinaci akustické a haptické zpětné vazby a používáním běžných dotykových gest. Mnoho funkcí lze navíc aktivovat novým hlasovým ovládáním, které rozpoznává i hovorovou řeč. Další novinkou je rozsáhle optimalizovaný navigační systém, zahrnující velmi detailní modely evropských velkoměst ve formátu 3D.

Nové Audi A8 bylo jako první sériově vyráběný automobil speciálně vyvinuto pro jízdu s vysokou mírou automatizace. Prostřednictvím funkce Audi AI tradic jam pilot se může vůz bez zásahu řidiče pohybovat v popojíždějící dopravě při rychlosti jízdy až 60 km/h na dálnicích a hlavních tazích se stavebně oddělenými protisměrnými jízdními pruhy. Funkce zajišťuje rozjezd vozidla, zrychlení, řízení a brzdění. Pokud se systém dostane na hranice svých možností, vyzve řidiče, aby opět převzal řízení vozidla. Pro výpočet obrazu okolí se úplně poprvé vedle různých senzorů využívá také laserový skener. Mezi další autonomní funkce patří Audi AI remote parking pilot a Audi AI remote garage pilot, které pod dohledem řidiče ovládají vůz při parkování nebo vyjetí z parkovacího místa, resp. garáže. Řidič přitom nemusí sedět ve voze, ale stačí mu celou situaci sledovat pomoví nové aplikace myAudi App. 

Inovace ve všech směrech

Podvozek modelu posouvá jízdní dynamiku na zcela novou úroveň. K tomu přispívá například dynamické řízení všech kol, které kombinuje bezprostřední, sportovní řízení s neotřesitelnou stabilitou. Převod řízení na přední nápravě a natočení zadních kol se mění v závislosti na rychlosti jízdy. Dynamičtější a preciznější jízdu si lze užít ve spojení se sportovním diferenciálem. Další inovací e aktivní podvozek Audi AI. Tento systém zcela aktivního odpružení umožňuje nastavit jízdní vlastnosti v rozsahu od klasické luxusní limuzíny až po dynamiku sportovního vozu. V kombinaci s pre sense 360° se automobil v případě hrozící boční kolize bleskurychle zvýší, čímž minimalizuje možné následky nehody pro cestující.  

Na český český trh bude čtvrtá generace Audi A8 uvedena se dvěma výrazně zmodernizovanými motory V6, přeplňovanými turbodmychadlem. Na výběr bude mezi vznětovou jednotkou 3,0 TDI o výkonu 210 kW (286 k) nebo zážehovým motorem 3,0 TSI s výkonem 250 kW (340 k). Později by dvojice měla být doplněna o dva osmiválce – 4,0 TDI o výkonu 320 kW (435 k) a 4,0 TFSI o výkonu 338 kW (460 k). Na úplném vrcholu pak bude stát motor W12 se zdvihovým objemem 6,0. Všech pět agregátů spolupracuje s řemenem poháněným generátorem BAS (Belt Alternator Starter) s funkcí spouštěče, který je srdcem 48V elektrické sítě, která je poprvé hlavní elektrickou sítí. Díky této technice může vůz využít setrvačnou jízdu s vypnutým motorem včetně komfortního opětovného spuštění motoru. Později bude následovat model A8 L e-tron quattro s výkonným hybridním systémem a možností vnějšího nabíjení. Základem bude hybridní soustava se zážehovým motorem 3,0 TFSI a výkonným elektromotorem a poskytne výkon 330 kW (449 k). Lithium-iontové akumulátory pojmou elektrickou energii pro přibližně 50 km jízdy s elektrickým pohonem.

 

 

 

 

 

 


Zpět do archivu