Nové vozy

Předváděcí vozy

Ojeté vozy

Nové elektrické kompaktní SUV Volkswagen ID.4


Studie ID.CROZZ2 se stává realitou v podobě nového modelu ID.4. Volkswagen uspořádal po zrušení Ženevského autosalonu webovou prezentaci, v níž poprvé ukázal konkrétní podobu svého prvního elektrického SUV. Nový model ID.4 bude uveden na vybrané trhy již v letošním roce, ten český se dočká na začátku roku 2021.

img

Design SUV s nulovými emisemi je mimořádně aerodynamický. Ralf Brandstätter k tomu říká: „Dobrá aerodynamika snižuje aerodynamický odpor vzduchu a prodlužuje dojezd modelu ID.4 v závislosti na variantě pohonu až na 500 kilometrů.“

ID.4 bude uveden na trh zpočátku s pohonem zadních kol. Později bude následovat verze s elektrickým pohonem všech kol. Pod podlahou interiéru je umístěna vysokonapěťová sada akumulátorů, což přispívá k nízkému těžišti a velmi vyváženému rozložení hmotnosti mezi nápravy. To jsou důležité předpoklady pro dosažení optimální jízdní dynamiky. Přístrojová deska SUV s nulovými emisemi je pak přehledně uspořádaná a důsledně digitalizovaná. Intuitivní ovládání probíhá v naprosté většině případů prostřednictvím dotykových ploch a inteligentního hlasového ovládání.

Modely ID.4 a ID.3 jsou pro Volkswagen důležitými milníky na cestě k neutrální bilanci emisí CO2, jíž chce značka dosáhnout v souladu s pařížskými cíli pro ochranu klimatu do roku 2050. Již do roku 2025 mají flotilové emise CO2 značky Volkswagen klesnout o jednu třetinu. Volkswagen v současnosti investuje jednu miliardu eur do elektrifikace produktové řady a hybridizace stále většího počtu vozidel. Elektrické pohony budou totiž společně s novými částečně hybridními a externě nabíjitelnými hybridními pohony v modelových řadách s vysokými počty vyrobených vozů, mezi něž patří například úspěšný Golf, významně přispívat ke snižování flotilových emisí.

Proto byla během webové prezentace věnována pozornost nejen modelům ID., ale také novým vozům Volkswagen s hybridním pohonem. Mezi ně patří nový Touareg R. Díky němu je nyní i nejvýkonnější Volkswagen poháněn hospodárným externě nabíjitelným hybridním systémem. Kombinace elektromotoru o výkonu 100 kW (136 k) a přeplňovaného zážehového motoru V6 TSI s výkonem 250 kW (340 k) poskytuje celkový nejvyšší výkon 340 kW (462 k). Kapacita akumulátorů umožní většině řidičů dojíždějících do zaměstnání překonávat každodenní vzdálenosti s nulovými emisemi. Touareg R může přitom jet v režimu s výhradně elektrickým pohonem E-Mode rychlostí až 140 km/h.


Zpět do archivu